Det finns mänsklighet <3

Om ni har läst DETTA inlägg så kommer nu en uppdatering om läget.

Nu ringde killen på soc och ja vad säger man. Hade jag inte vart flata så hade jag sprungit (jag som inte ens kan springa utan att få ont i ryggen) upp och hånglat upp honom mot skrivbordet. Det finns mänsklighet trots allt, även på soc!

Inatt låg jag i min säng, utan att ha något att läsa då jag läst ut min bok och tänkte på mitt liv, min situation och min ekonomi och grät, ja gott folk jag må vara en pajas, en hobbyclown som jag blivit kallad men jag grät över hela mitt sketna liv. Jag sa till mig flera gånger att jag förtjänar inte detta liv jag lever, jag har inte bett om att bli uppsagd och heller inte att få dom olika åkommor som skadar min kropp. Jag kunde inte sluta att gråta, ju mer jag tänkte på det desto mer grät jag.

Min handledare på AF satt nästan och grät när jag berättade min livssituation förra veckan och sa till mig att hon beundrar mig att jag står upp, att jag verkligen orkar. Jag var så van att jag inte hade tänkt så men när hennes ord gick in och jag tänkte detsamma, det var då som allt kom ikapp mig. Ja detta är verkligen inte ett liv, detta är ett försök till att överleva och inget annat.

Tillbaka till samtalet från soc. Han hade kollat över min ekonomi 3 månader tillbaka och även om jag fick låna pengar av min dotter för att överhuvudtaget kunna betala alla räkningar så såg han att jag har haft det krisigt ekonomiskt en längre tid så det gjorde ingen skillnad så imorgon kommer det in en slant. Inte mycket men mer än vad jag hade haft utan dom.

Jag har nu gått över till Aktivitetsstöd nu då mina Akassedagar snart tar slut så nu får jag vänta till den 25 april innan jag får pengar igen så utan dom här hade jag haft 400kr att leva på tills dess.

Jag var övertygad om att jag inga pengar skulle få från soc så dom hade jag inte räknat med men nu har en stor sten fallit från mina axlar och mitt hjärta. Jag känner mig inte rik för jag ska ha dom i 5 veckor men jag kan iallafall kanske äta något godare än skitmat som jag annars fått äta för att det är det billigaste alternativen. Det har hänt att jag gått ut från ICA utan att ha kunnat köpa nåt för att det inte funnits röda lappar på varorna, ja röda lappar som innebär att datumet går ut idag eller om någon dag. Det är sånt jag får köpa.

Nu har jag bajsat ur mig lite så ni fått veta hur det gått. Kanske går jag förbi ett kondis för att köpa mig en chokladboll för att fira eller nåt.

Tack för allt stöd ni gett och fortfarande ger mig mina underbara läsare.

PUSS på er alla!


Kommentarer
Postat av: Linda

Men kära vän :( Nästa gång du mår så där ringer du mig uppfattat!!!!



Nu till det roliga att du fick så roliga besked. Jag förstår precis vad du menar med att vilja hångla upp av ren gläjde!!

Glad för din skull att det finns dem små stunderna man blir lycklig mitt i all skit!!



Massa kramar

2010-03-22 @ 14:57:29
URL: http://blogg.mustica.se/
Postat av: Gealach

Ja, vad skönt att det kan komma något positivt från dem ibland!

2010-03-22 @ 19:37:38
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Hillevi

pust Vad skönt ändå. Har undrat så (ja, det rimmade..) men inte velat fråga. En liten lättnad då iaf. Alltid något, ju!? kramar om hårt

2010-03-22 @ 20:52:27
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Isabelle Krämer

Även pajaser kan ha en ledsam sida, hiding behind the tears of a clown som dom brukar kalla det. Men du ska veta att du glädjer andra människor med din blogg och ditt glada sinne för humor.

Hoppas det ordnar sig för dig.

2010-03-29 @ 18:05:35
Postat av: Sune...the girl

Sv till Isabelle: Tack så mycket. Gullig du är :) Jag försöker att hålla modet uppe iallafall :)

2010-03-29 @ 18:37:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback