Det rimmar illa

Jag kan för mitt liv inte förstå att man kan sparka folk från sina jobb bara för att dom råkar bli gravida. Är man under 40 år och kvinna så finns risken att vi blir på smällen liksom. Inga konstigheter. Ska vi då inte få behålla våra jobb?

Både Anna och Helena jobbade på Babyproffsen men när dom kläckte för sina chefer att dom var gravida så fick dom en bjällra i röven. Dom fick gå ner i timmar och någon annan ta över deras jobb istället.

Nu är Diskrimineringsombudsmannen inblandad och hoppas på att det ska gå den vägen och självklart vill inte ägarna till Babyproffsen kommentera.

Jag är ju över 40, jag kanske ska ta reda på vart det är gravida kvinnor som arbetar på Babyproffsen och lägga in en ansökan. Det är ju liksom ingen risk att jag blir gravid menar jag.


 

 



Kommentarer
Postat av: Linda

Jag borde kanske söka där jag med. Skall verkligen inga fler ungar ha.

Men ärligt det känns extra idiotiskt när det är en barnkedja det handlar om.

2010-03-08 @ 20:10:26
URL: http://blogg.mustica.se/
Postat av: Hillevi

Ja, just det. Att Babyproffsen kickar kvinnor som blir gravida, det är ironi...

2010-03-09 @ 08:11:07
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Bedrev själv en liten firma för några år sedan där jag behandlade mina anställda som mina egna vänner.Men hade någon likt dessa två gravida kvinnorna fått anställning på firman och sedan efteråt talat om att de skulle vara lediga pga denna graviditet direkt efter anställningen hade firman förmodligen fått det betydligt svårare.Helt rätt att dom fick sparken för denna fingerade anställningslögn.Tror dessa människor att småfirmor runtom i landet har egna privata banklokaler att ösa pengrár ur.Djävla typer rent ut sagt.

2010-03-09 @ 08:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback