Förrådet överflyttat

Jag kan tacka min lyckliga stjärna för att jag kastade en jävla massa när jag flyttade förra gången för nu var det inte mer än 12 lådor att flytta över från det gamla till det nya förrådet för mig men 4 av dom var tunga så nu är min rygg helt slut. Det liksom brinner i hela nederdelen av ryggen men nu är det iallafall gjort!

Jag vet inte hur det är med er men jag blir iallafall nostalgisk varje gång jag ser grejer jag inte sett på ett tag i förrådet.

Som detta tex.

 

Det här dragspelet fick jag av min morfar på julafton då jag var 5 år. Han spelade själv dragspel och var en hejare på det och ville väl att jag skulle spela med honom när jag blev lite äldre eller nåt. Han fick en stroke ca 10 år innan han dog och hans ena arm blev aldrig riktigt som den skulle efter det men spelade dragspel gjorde han ändå fast med en hand då. Han åkte iväg till äldreboenden och spelade för dom gamla långt upp i åldern.

 

Jag började aldrig att spela något instrument men däremot var/är min syster en hejare på piano. Vi hade ett piano hemma i pappas sovrum som jag plinkade lite på. Jag spelar på gehör nämligen, kan inte noter överhuvudtaget men har lätt för att lära mig spela bara jag hör en låt.

Idag spelar jag bara idiot och det är jag nog en hejare på får väl sägas.

 

När jag döptes fick jag denna av någon jag inte vet. Vet bara att jag fick den på min dopdag.

 

 

Jo den har ögon faktiskt...någonstans

 

 


Kommentarer
Postat av: Emmelist

jag tycker det är så himla kul att gå igenom vad man har i förrådet. sen märker man att man sparar på en massa skit också :P



men dragspelet ska du vara riktigt rädd om!



haha ja nu är all snö borta ;)

2010-05-15 @ 16:45:56
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhhh, ett sådant dragspel hade min storebror!

Den finns kvar hos morsan och barna har haft väldigt roligt med den då de var små:)



Visst blir man nostalgisk? T o m jag som har slängt nästan allt från barndomen.Hatar att ha en massa skräp liggande och då tyvärr har väl fina saker fått åka med till tippen!



Vad roligt att du har fått tillgång till den nya lghten. Då kan du ju sakta börja plocka dit grejer och städa den gamla i lugn och ro..

Ta det lugnt med ryggen bara...



/ Annika the Majan

2010-05-15 @ 20:30:29
Postat av: Frogprincess

Det finns vissa saker som man aldrig kan göra sig av med.

2010-05-15 @ 21:55:40
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Hillevi

Kul! Jag har också kvar mitt "gosedjur", han har faktiskt varit med på bloggen.. :-) Vissa saker man inte göra sig av med.

2010-05-16 @ 15:20:44
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback