Livet på Internet

Läser en artikel på Aftonbladet.se där mannen i huset satt framför datorn ca 10 timmar per dygn när frun fick sköta hem och barn. Hon frågade vad han skulle välja, familjen eller datorn och helvetet väljer datorn.

Han lever sitt liv på Internet men detta är vanligare än man tror. Jag tror också att det finns familjer där både mamma och pappa sitter på Internet och dessutom pratar med varandra där också.

Många har det så och det är ju synd om barnen dessutom men att välja datorn framför sin familj är ju helt sjukt.
Då är det dags att söka hjälp fort som attan.




Kommentarer
Postat av: linda

nu finns du länkad på min blogg! :)

tack!

2010-05-05 @ 08:11:17
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Becca & baby

Ja men precis! Hur kul är det för barnen om bägge föräldrar inte gör annat än sitter vid datorn? Jag har en son på två månader och har pga honom (eller snarare tack vare honom) dragit ner på datasittande en hel del. Har kommit ut på fler promenader och hunnit med fler grejer hemma. Superkul! Att sitta vid datorn är inte så kul som man tror. Man måste dessvärre slita sig en längre stund för att inse hur kul man har utan den :/

2010-05-05 @ 14:26:38
URL: http://grrsexymama.blogg.se/
Postat av: Gealach

Läste också det där och tänkte att det nog var mer än bara just datorberoendet som var fel i den familjen. Datorn blev nog en ursäkt för honom att fly från förhållandet och när hon ställde frågan om vad han valde fick han chansen att komma bort...

2010-05-05 @ 17:59:11
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Smsa Låna

Jag tycker att det är rätt svårt att hitta en bra design till sin sida - hur har du burit dig åt? Du har ju en jättefin sida!

2012-01-12 @ 22:31:37
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Sune...the girl

Svar till Smsa Låna: Headern jag har, har en annan bloggares pojkvän gjort, det andra har jag knåpat ihop själv, det funkar om man kan knacka lite koder själv :)

2012-01-15 @ 12:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback