Coolt med tvillingar med två olika hudfärger

Jag tycker att det är coolt med tvillingar och trillingar och facineras av det över huvudtaget men det som är ännu coolare är väl när man får tvillingar som har två olika hudfärger, den ene vit och den andra svart.

Shirley Wales som härstammar från Grenada i Västindien är mörk och pappan till tvillingarna är ljushyad. Dom väntade tvillingar och Shirley skämtade om att det kanske skulle bli en av varje och så blev det.

Hon skojade till och med sina vänner om att hon skulle kalla dem Ebony och Ivory som blir Ebenholtz och elfenben men nu när dom är här så kändes det grymt eftersom det då verkligen hade förknippats med deras hudfärger.
Istället heter dom nu Leo som är mörkhyad och Hope som är den ljushyade.

Undrar hur många det kommer vara som inte kommer tro på dom när dom säger att dom är tvillingar när dom växer upp.

Lånad bild från samma sida




Kommentarer
Postat av: Gealach

Jag kommer ihåg en diskussion jag hade med min naturkunskapslärare på gymnasiet när vi läste genetik. Jag hade läst om ett sådant här fall och han påstod att det var totalt omöjligt, att om en mörk och en ljus person får tvillingar kommer båda barnen att bli någonstans mittemellan... Men tydligen var det inte så. :-D

2010-11-03 @ 14:10:24
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: simone

sv: Har du känslig mage mot kryddorna.. eller allerg? :)

2010-11-03 @ 16:27:00
URL: http://f
Postat av: simone

de va jag ja.. ^^

2010-11-03 @ 16:27:18
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback