Ja då var det onsdag

Idag fick jag "lön" eller ja, pengar i allafall men så fort pengarna kom inatt betalade jag hyran och bredbandet och en traderavinst i form av ett mobilbatteri för det jag har suger verkligen giraffkuk, jag måste ladda varje dag och då använder jag den bara till att lyssna på radio, smsar och tar emot samtal. Det finns GPS i den, det skulle ju inte funka att ha igång det med det här batteriet. Ja vet att Nokia 6220 har pissig batteritid men den här köpte jag begagnad så det kanske är lite bättre egentligen.

Nu måste jag verkligen tänka mig för vad jag handlar så det räcker hela månaden, inga utsvävningar mer än nån julklapp eller två. Ja dottern läser min blogg så JA Emelie, du får mer julklappar än dom jag redan köpt, okej? Nöjd? Men börja inte lipa om du inte får nån bil, du kan få en leksaksbil så länge det blir väl bra? Bra då säger vi så.
Själv önskar jag mig ett hus, deal? Bra!

Det har nog snöat inatt igen för jag vaknade av att vaktmästarn skotta snö utanför, ja jag vet, mina öron är inte som andras mer än att jag är hörselskadad alltså.

Näe nu ska jag fortsätta göra lite nytta.


Kommentarer
Postat av: Linda2

Igår var jag med om något otäckt. En buss

körde om mig och försvann bakom kröken. När jag

sedan makat mig runt i en hastighet av 25 km så

ser jag bussen liggandes på sidan i det djupa

diket. Det blev kaos i bilen för att få igång

en avstängd mobil för att ringa SOS. Blev om-

bedd att kolla hur läget såg ut och den synen

glömmer jag då aldrig. Busschauffören kunde krypa

ut genom fönstret. Vi kramades och han fick sätta

sig i bilen. Han blev paff när jag ringt 112 men

han var väl chockad. Men ambulansen kom efter

3-4 minuter. Tog en halv flaska vin när jag kom

hem för att lugna ner mig lite och slocknade.

Men för att få bort eländet så gick jag direkt in

hit och det var då det bästa jag kunde göra för

att läsa om giraff.....och liknande. Det är då

det bästa för att skingra tankarna. Tänk om alla

som låg inne automatiskt blev inkopplade till

Sunes blogg, vilken härlig stämning det skulle

bli på vårdavdelningarna då. Tror att jag ska

börja lämna ut lappar och gå runt och vinka med

flaggan din samtidigt som jag kastar ut säckar

med adressen hit. Vad sägs om det ?

2010-11-24 @ 12:47:38
Postat av: Anonym

Sv till Linda2: Men herreguuud vad hemskt men tur att du var i ordning och kunde ringa 112 då. Jag förstår att du drack efter, det skulle jag också gjort. Chocken kom nog för dig också där. Haha men det här inlägget var ju inget kul som jag skrev...men jag uppskattar allt du skriver :) Kraaam

2010-11-24 @ 13:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback