Jag skulle gå som i ett lyckorus

Tänk om man var så pass duktig på nåt att man gör nåt ingen annan gjort förut. Ta Marcus Persson som ett exempel. Killen jobbade som utvecklare på en bildtjänst och programmerade ett dataspel på sin fritid som fick heta Minecraft. Han la ut det på sin hemsida för att folk skulle få ta del av det men kom på att han kanske skulle kunna tjäna lite pengar på det.

Sagt och gjort, 90 kr kostade spelet och han hade aldrig trott att det skulle bli mer än 50 om dagen, han sa upp sig från sitt jobb ett halvår senare och jävlar i min låda vad mycket mer folk det var som köpte spelet. 100 000 om dagen som då ger 9 miljoner om dagen! Skitcoolt ju!

Så nu kanske man ska komma på nåt som man kan bli bra på och sälja? Vad skulle det vara i mitt fall? Har ni några förslag? Trosor med fejkade fartränder i? Fejkade pruttar som luktar hallon? Jag får ta och fundera vidare på det.









Kommentarer
Postat av: nöbollen

jadu du Sunea...jag tror just du nämnde ngt där!av alla skämtsaker jag sett i mina dagar,på nätet & i butik irl så har jag då aldrig sett trosor/kalsonger med fartränder i ^^

so u go girl!!jaga miljonerna nu!

2010-11-15 @ 12:12:34
Postat av: Anonym

...sen vet jag inte hur smart de är att skriva om sina ider i en blogg hahaha

2010-11-15 @ 12:13:36
Postat av: airaM

Använda trosor är ju populära världen över. Kör på det! ;)

2010-11-15 @ 17:50:50
URL: http://metrobloggen.se/somenoppenblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback