Så har pappa firats

Pappa stod vid spisen när vi kom, det är han som gör all lite festligare mat oftast och så har det varit sen vi var små.
Fläskfilé i nån tomatsås, potatismos, kantareller och en sallad. Det var supergott. Till efterrätt blev det glassbomb med tre olika sorters glassar, grädde, maränger, blåbär och hallon, supergott.

Vi gick igenom lite kort efter min avlidne faster och jag tog några, jag har försökt ta kort på korten men blixten slår i korten så jag får göra det imorgon då det är ljust i stället.

Sen var det prat om julafton. Vi delade upp vad vi skulle köpa för mat var och en familj. Jag fick i uppgift att ta med Ris a la malta (gör den själv), ägghalvor med garnering, sillsallad och kalvsylta. Dottern ska göra julgodis och resten delades upp mellan syrran och mina föräldrar. Vi tar fördelningen varje fars dag då det är det närmaste jul vi kommer träffas typ.

Sen blev det en kaka med blåbär och lingon i och grädde. Detta var några timmar sen så kanske kan jag trycka i mig tacos om några timmar, sugen på det ju.

Pappa blev glad över sina presenter. Av syrran fick han en dvd i form av en brasa så det blir lite mysfaktor.

Fick en förfrågan om att åka till grannstaden och gå på nattklubb idag men näe idag är jag inte sugen på att festa till igen. Är inte bakis men orka häva i sig alkohol två dagar i rad igen.

Jag fick med mig massa saker från mina föräldrar som jag ska lägga ut på Tradera åt min pappas fru. Hej jag heter Sune och jag tar emot allas grejer och lägger ut på Tradera, det är mitt kall i livet tydligen.

Näe nu ska jag rasta Doris och sen vila lite tror jag bestämt.



Kommentarer
Postat av: Doris

Verkligen fiffigt att ni delar på vad som ska vara i maten !

Sköt om dig !

Kram

2010-11-14 @ 00:50:39
URL: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback