Söndag en vilodag?

Medan folket suttit i kyrkorna runt om i Sverige, nästan somnat i samma lokal, suttit och bara väntat på kyrkkaffet efterråt så har jag storstädat min lägenhet. Det är söndag i dag japp men jag fick frispel när dammråttorna kröp under mina mysbyxor och kittlade i mina knäveck så jag blev förbannad, slet fram dammsugaren fast först dammtorkade jag överallt, städade toan, skurade under badkaret och sen fortsatte jag med dammsugaren, mitt emellan här ringde dottern, pratade en kvart och sen fortsatte jag.

Vågade inte sätta mig ner för då skulle jag bli sittande. Jag diskade gårdagens middagsporslin och torkade sen golvet, Nogger var inte rädd för moppen utan for ut på golven och fick Bambi på hal is att se normal ut.

NU kan jag pusta ut, senare ska jag bara bädda rent i sängarna så är jag klar sen. Skönt nu behöver jag inte städa förrän till jul!


Kommentarer
Postat av: Bajsmalins Oseriösa

Bra där Sune! :D

Wille är rädd för moppen och dammsugaren. Konstigt att han inte vant sig ännu med tanke på hur ofta jag städat. :P



Sv: Hahaha. Lik oss, felfri, lugn, harmoniskt, gör aldrig saker som kan göra våra föräldrar galna... :P

2010-11-21 @ 14:02:46
URL: http://bajsmalins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback