Vill du helst glömma? Ta ett piller!

Det finns folk runt om i världen som har minnen dom helst vill glömma, även jag har minnen jag helst vill få bort och för några år sen önskade jag att det skulle gå att få bort en del jobbiga minnen och känslor faktiskt. Nu är pillret här. Ett piller sen är gårdagen på krogen då du hånglade upp chefens fru/man på toan helt borta typ. Fast detta är nog mest för folk som har traumatiska minnen, som tex varit med i nån olycka som mår dåligt av det, drömmer mardrömmar och verkligen inte kan gå vidare utan hjälp.

"Det forskarna har upptäckt är att man kan ta bort protein från hjärnans rädslocentrum och på så sätt utplåna traumatiska minnen.

Upptäckten kommer kanske framförallt att användas för att hjälpa soldater och brottsoffer som utsatts för omskakande upplevelser av våld och hot. Men den kan även komma att hjälpa vanliga människor att exempelvis komma över en smärtsam skilsmässa."

Men det värsta är ju att det kanske tar bort allt? Om nån frågar mig hur många partners jag haft och jag säger att jag aldrig varit tillsammans med någon? Skulle jag ens känna igen mina ex om jag skulle träffa dom på stan?

Men det är ju negativt också, man kommer inte lära sig av sina misstag och då syftar jag på den pinsamma kvällen på krogen kvällen före. Även om jag glömmer så lär ju inte andra som var där göra det.

 

 


Kommentarer
Postat av: BajsMalins Oseriösa

Men gud! Det låter ju helt sjukt! Det måste vara riktigt dåliga biverkningar på de där pillren kan jag tänka mig!



sv: Haha, det vet man aldrig :P Det visar sig!

2010-11-23 @ 19:41:54
URL: http://bajsmalins.blogg.se/
Postat av: Alexandra

fin blogg :)

2010-11-23 @ 20:29:49
URL: http://alexsroom.blogg.se/
Postat av: Frogprincess

Här skulle vi behöva piller som gör att man minns i stället...

2010-11-24 @ 00:39:31
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Linda2

Det skulle inte förvåna mig om alla dessa i

kändisvärlden får tillgång till dessa. Först

bär de sig åt och sedan ett piller, hur lätt

som helst. Men då gör man ju om samma sak om

och om igen...Och hur ska man då kunna lära sig

att tänka sig ? Botox och allt detta gör att

de tror att de kommer att leva i nuet för all

evighet. Men även de blir äldre......

2010-11-24 @ 13:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback