Beatlestema

Ja alla som ser på Idol ikväll har ju sett att det idag är Beatlestema. Det går mig osökt tillbaka till år -80 då min bror fick en LP-skiva med Beatles, minns dock inte av vem men jag vet att det var denna.


 

Han älskade att sjunga om än väldigt väldigt falskt men han sjöng låten "She loves you yeah yeah yeah", fast eftersom han bara var 10 år så blev det "She slafs jo jä jä jä", sen rörde han på höfterna och juckade och hade sig fram och tillbaka. Synd att jag inte kan lägga upp en gammal film där han sitter vid vardagsrumsbordet och spelar Benny i Abba när vi var fyra stycken som uppträdde för våra familjer. Det var släng med huvudet gånger 100 på bror ungefär. Han fick förresten ordning på sångrösten och har spelat i ett band och spelat in en skiva nångång på 90-talet eller iallafall ett kassettband eller nåt.

Hemma lyssnade vi alltså både på Elvis och Beatles, ja mellan alla smurfarlåtar vill säga.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback