Min söndag

Jag läser en bra bok just nu. "Systerskap" av Katerina Janouch så jag kunde inte lägga ifrån mig den förrän 3.40 imorse. 5 timmar senare vaknade jag av naturligtvis den välkända och välfyllda blåsan, slog i tån på väg till toa då jag knappt var vaken, på vägen ut från badrummet gick jag nästan ner i spagat för att mitt matvrak/min pratkvarn/min kokokatt Nogger inte behagade flytta på sig och för att hon inte skulle bli badrummets nya dörrmatta så var jag tvungen att kliva över henne. Innan jag kom till sängen och med smärtande ljumskar så hann jag vakna till liv och kunde inte somna om.

Jag slog på datorn och medan den sakta men säkert väcktes till liv gav jag katterna mat och nytt vatten. Satte mig vid datorn och gick igenom nattens mailskörd (folk verkar tydligen vara vakna dygnet runt), glodde lite på FB och blev sittandes där.

Ja ni vet ju att jag satte mig på cykeln och cyklade en mil efter det skulle jag se på film, jo tjena, jag såg en kvart sen var jag trött och sov en timme istället. Hungern gjorde sig till känna så jag lagade mat, åt den och tittade på filmen jag stängde av innan. Nu har jag diskat, skurat badkaret, sytt en balklänning, åkt jorden runt, rakat katterna och är nu tillbaka till datorn igen.

Kl 20 är det jag som sitter på cykeln igen samtidigt som "Ensam mamma söker" fortsätter på tv. Vem hånglar med vem?, vilken kille är det som får gå med snoppen mellan benen och se så där slokörat ut ikväll då? Nu har dom så många såna där "sökerprogram" att det banne mig får bli ett "ensamt homo söker" eller nåt. Jag söker absolut!




Kommentarer
Postat av: Plutten

Hahaha! Du har en uuuunderbar humor! I like u a lot lot!

2010-10-03 @ 18:33:56
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: Plutten

Svar; Klart jag hade bjudit dej då;)



Haha, ja, men du vet, vissa fastnar för på direkten!

2010-10-03 @ 18:40:15
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: Diana

Haha! Ett sånt tv-program kommer nog mycket snart!

Sytt en balklänning? Det var ingen dålig söndagsaktivitet. :)

2010-10-03 @ 18:54:27
URL: http://decdia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback