Nogger och Iza pratar ut

Jag satt i lugnan ro vid datorn när Nogger ställer sig i dörröppningen, sätter sig ner på tröskeln och bakom henne skymtar jag Iza. Jag tittar på dom båda och sen in i skärmen igen. Nogger harklade sig och börjar:

-Du matte, jag har funderat.

Iza puttar på henne och Nogger rättar sig:

-Okej, jag och Iza har funderat.

Jag tittar på dom båda och Nogger fortsätter:

-Ja alltså, vi har funderat över en sak.

Jag: -Jaha på vadå?

Nogger: -Jo vi undrar och funderar över varför vi inte får sova inne hos dig på nätterna längre, det är så kallt i vardagsrummet att morrhåren knullar sig...eller jag menar krullar sig.

Jag:- Dels för att ni springer och leker på nätterna och då hoppar ni på mig, över mig och väcker mig tidigt som fan genom att stoppa in halva nyllet i käften på mig för att se om jag andas typ.

Iza harklar sig: -Men alltså vi kan sluta med det eller också kan vi ha på oss ljuddämpare på tassarna så du inte hör oss och vi ska inte springa över dig och jag ska sluta att stoppa in halva nyllet i käften på dig, snälla?

Jag: - Det kommer ni hålla en kvart sen är ni igång eftersom ni inte kan ligga stilla en hel natt och då blir jag arg, stoppar in er i varsina lådor, skriver Taiwan på dom och skickar dom dit med posten.

Båda spärrar upp ögonen, tittar förskräckt på varann och skakar sakta på sina huvuden, hör hur dom viskar till varandra och går.

Jag ropar till dom:

-Jaha ni har ångrat er eller?

Iza ropar tillbaka:

-Japp, vi trivs bättre i vardagsrummet och imorgon går vi och köper kupévärmare eller ber moster Gerda sticka helly Hansendräkter till oss med tillhörande benvärmare i frigolit.

Gud så bra, då slipper jag slänga ut fraktpengar, det är dyrt att skicka paket till Taiwan.




Kommentarer
Postat av: Emmelist

hahaha.,.. tack för morgonskrattet Sune. Du kan annars skicka katterna till mig :)



2010-10-28 @ 08:38:05
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahaha! Dina katter är ju hur coola som helst. =)

2010-10-28 @ 11:02:50
URL: http://dahlian.blogg.se/
Postat av: Jess

ja det där känner man igen, därav kattallergin nu :( inte så kul... men söta är dom

Har ett tips till dig, häng en gammal cykelkorg på elementet med en filt i där i kommer dom ligga helstilla, jag lovar (mina gjorde det iaf)

2010-10-28 @ 13:27:03
URL: http://finest.se/Jess666
Postat av: Anonym

Tack snälla, detta var kanonbra ! Har själv

katter så jag kunde verkligen tänka mig in

i det hela. Är en ny ídol till dig och hoppas

att jag hittar mer inlägg från kissemissarna.

Som sagt, skitbra !

2010-10-30 @ 09:24:02
URL: http:// har ingen
Postat av: Linda

Ooops ! Det blev fel ! Det är DU som är min

nya idol, inte tvärtom....Pinsamt ! Har ont

överallt och är sur och grinig men du får mig

på humör må jag säga. Och kul att man kan läsa

din konversation om katterna på samma ställe.

Tack för att du finns !

2010-10-31 @ 07:03:15
Postat av: Sune...the girl

Sv till Linda: Det där med idol reflekterade jag inte över haha. Kul att man kan glädja någon genom ord då. Välkommen tillbaka och hoppas att det onda går över snart. Kram på dig!

2010-10-31 @ 09:45:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback