Onsdag i nästan sin helhet

Det var till en grå onsdag jag vaknade upp runt 9. Trist väder ute och jag kände bara för att dra täcket över huvudet och somna om men med en katt som har en käft som går i 180 och en annan som bara väntar på att få uppmärksamhet är det inte så lätt så det var bara att duscha och hoppas på att kroppen vaknade till liv också.

Runt 11 ringde jag mina föräldrar och frågade om vilken tid jag skulle kunna komma till dom. En timme senare var jag där och då hade jag cyklat i motvind och regn i 3 km, mindre kul. Och som vanligt när jag kommer dit får jag hjälpa pappas fru med datorn för det är både det ena och det andra hon inte fattar riktigt. (Oftast visar jag samma saker flera gånger). Pappa lagade mat, morotsstuvning (som var rätt smaklös), några utländska korvar jag inte minns namnet på och potatis. Efter att tömt halva saltkaret över blev det rätt gott.

Efter det följde jag med till en lokal dom har för att titta på fler grejer jag skulle kunna sälja på Tradera som kommer från faster, fick med mig en del hem men andra saker får pappa komma hit med, han som har bil och allt. Dom gör även kransar till olika storhelger, ja mest till Alla helgonahelgen och jul då.


Här är några kransar dom har gjort


När jag kom hem fortsatte Noggers käft gå i 180 och då var ju klockan nästan 16 och jävlar i min låda, hon hade ju inte fått blötmaten än och det är aja baja att komma med så sent enligt henne.

Jag har glott på "Bonde söker fru" och helvete vad jag garvade när den självsäkre Gert inte ens blev vald av Ann-Katrin. Han som var helt säker på att få vara den som bygger ett hus med henne och han sa till kameran att det var hans namn hon skulle säga först när hon skulle välja 4 till att följa med till gården. Underbart!
Till detta åt jag tacos, ja jag uteslöt löken och en stark sås då, än har jag fått behålla allt i alla fall. Ja det var nästan hela min onsdag. Har er vart kanon?



Kommentarer
Postat av: Plutten

Låter som min onsdag det där. Segstartad som fan men fullt upp:P haha! Och katternas käftar har gått i 180 här med...bara såru vet tänkte jag;)



Sov sött nu! Det ska jag försöka göra. Krääääm!

2010-10-27 @ 21:51:25
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback