Sån skillnad

För bara nån månad sen eller två satt vi på Ewas balkong vid den här tiden, solen hade inte gått ner och man hade den nästan i fejan. Tittar man ut nu så är det kolsvart ute, ingen sitter på balkongen och suget efter att ens gå på krogen har avtagit. I somras var det åtminstone varannan helg just för att man lockades ut, en svalkande cider på balkongen, ja okej det kunde slinka ner en si så där 7 öl också, ja okej kanske en snaps eller 4 också men nu sitter jag här och dricker vatten.

Är det kanske för att jag hunnit fylla 41? Är det nu jag ska sitta hemma och sticka på en 5-meter lång halsduk för att jag inte vet hur man avslutar alternativt vet hur man vänder? Eller kanske börja brodera nåt som ska sättas på en tröja som ska tillhöra mitt första barnbarn? "Jag kommer aldrig få se mormor i kjol". Nej nej inga barnbarn på G alltså trots att min dotter sa på marknaden när vi stod vid ett stånd fullt med bebiskläder: "Mamma, köp nu på dig här så får jag ju mer än ett plagg när jag väl föder". Jomen visst, fortsätter hon med att tycka att allt är omodern efter ett halvår som hon själv köper så får hon nog fan skynda på att skaffa barn. Jag vill inte vara en sån mormor som bara sitter på en stol och låter barnbarnet leka själv, jag ska minsann vara med på golvet.

Nåja, hösten är här, vintern är inte långt borta och en ny sommar med nya cider väntar och inte tala om resan till Ullared!

Trevlig lördag på er.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback