Torsdag och samtal med mina fyrfotade vänner

Jag satt som vanligt framför datorn till sent inatt efter att ha försökt somna. Låg i en timme och vände och vred på mig efter det också. Somnade nog runt 3.30 och vaknade 8, tänkte somna om direkt men blåsan gjorde sig påmind såklart, stapplade ut i badrummet, gjorde det jag skulle och katterna såg förvånat på mig men hängde på handtaget till skafferiet, jag stapplade tillbaka in i sovrummet, la mig i sängen och stensomnade igen, Nogger knackade på sovrumsdörren och frågade om jag inte hade glömt nåt men jag svarade inte, orkade inte liksom.

10.30 vaknade jag igen och var ändå halvdöd men gick upp. Utanför stod Nogger och Iza och satte sig sen med armarna över bröstet.

Nogger: -Jaha det är dags att vakna nu minsann! Vi har tagit oss frukost själva bara så du vet, jävla sjusovare!
Jag gick ut i köket och mycket riktigt, visst fan hade dom tagit frukost själva. Hur jag såg det? Ja torrfoderförpackningen låg på golvet!

Jag: -Jag kanske ska lära er hur ni ställer tillbaka kartongen också?

Iza:- Jag försökte men det gick inte så bra, jag fällde ut alla klor och försökte tränga in dom i kartongen för att den skulle sitta fast men som sagt, det gick inte så bra.

Nogger: -Skitsamma, vi fick ta saken i egna händer när du nu bara skiter i oss, ska anmäla dig, ja det ska jag göra!

Jag: -Anmäla för vad? Att du är ett matvrak och äter upp både din och Izas mat eller? Jag kan anmäla dig för att vara en tjuv Nogger och vips så bor du på ett hem där katterna både har tatueringar, knivar inopererade i tassen och gör allt annat än att bara nosa dig i röven.

Nogger tittade på mig, klippte lite med ögonfransarna och försökte fjäska men sa:

-Okej jag skojade bara, du är världens bästa matte, du ska få en present på mors dag!

Japp det är så dom ska tas katterna, iallafall i mitt hem.





Kommentarer
Postat av: Anonym

ha ha ja tänk om katter kunde prata :p

2010-10-23 @ 18:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback