Leif GW Persson

Jag lyssnar just nu på Leif GW Perssons bok "Linda - som i Lindamordet". Jag har aldrig läst en enda bok som han har skrivit och jag har heller aldrig lyssnat på Tomas Bolme. Jag har skrattat flera gånger. Dels åt ordvalen GW skriver och åt hur Bolme säger dom. "Vekpitt" är mitt favoritord för dagen. Men den här verkar bra och Tomas Bolme är en bra uppläsare har jag kommit fram till. Bra mycket bättre än dom flesta manliga uppläsare jag lyssnat på och somnat varje gång eller också har jag blivit så irriterad över hur dom har läst upp karaktärerna att jag helst skulle vilja se dom i nån annan roll. Som att sitta på en stol och glo på skithusrullar på ett band i en fabrik.

Tummen upp för både Leif och Tomas!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men jobbigt när Tintin läser. Sitter man inte och väntar på att Kapten Hadock ska hojta 'bomber och granater' eller att det ska komma ett 'voff' från Milou?

2010-09-08 @ 03:36:08
URL: http://australienbloggen.se
Postat av: JESSI FOX

tycker det känns stört att lyssna på en bok... eller kallas det koncentrationssvårigheter?

2010-09-08 @ 08:07:42
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback