Mästerkocken är igång igen

Idag har jag ätit igen, jo det är sant. En helt underbar måltid. Den smakade himmelskt! Jag kokade morötter (surprise), kokade potatis, la i lite fett i stekpannan och la också i bitar av lök, skulle bara kolla datorn lite snabbt, ni vet det där berömde "ska bara", Ewa tog mig på MSN och där satt vi i nån minut eller två, visst fan löken i stekpannan!

Ja ni ser ju hur aptitligt det skulle ha varit om jag åt det. Slängde ur det i vasken, i med nytt fett och lök, tog ur den nu jättetinade och nästan halvskokta köttfärsen  i fryspåsen från micron. I med skiten i stekpannan, viftade lite salt och vitlökspulver över. Slängde slafsigt i morötterna i pannan (stek i förnamn), skvätte lite ketchup, slevade runt, i med några ätliga majskorn och tadaaa!


 

Sunes egen slafs och skvätträtt! Kom ihåg vart ni läste receptet först hörrni!

 

 


Kommentarer
Postat av: Karin

Ser hur mumsigt ut som helst !

Nu blev jag faktiiskt hungrig, fast jag inte haft någon matlust alls på ett par dagar.

2010-09-09 @ 18:53:48
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback