Önskemål

Jag efterlyste ju lite tips på vad ni ville att jag skulle skriva om. Ni alla hade bra förslag utom Tess då det inte skulle bli ett intressant inlägg eftersom jag inte vet så mycket om det.

Men däremot så kan jag berätta om något som Tezzan skulle vilja veta. Min förlossning. Ja inte när jag föddes utan när min dotter gjorde det. Så here we go.

Min dotter gjorde sig extra till känna 5 dagar innan utsatt tid eftersom vattnet gick när jag satt och spelade tevespel. Jag som vara 18 år och inte fattade nåt ringde ner till mödravårdscentralen och frågade om det verkligen var vattnet som forsade. Jag fick åka ner och kolla och nog fan var det vattnet alltid. Runt 14 åkte jag iväg till förlossningen efter att ha försökt få tag på sambon som var ute på en åker och körde traktor och var onåbar, jag skrev en lapp om vart jag var och tog taxi 4 mil bort.

Jag kom in, allt var lugnt, kände inga värkar alls. Runt 16 kom sambon och barnmorskan kollade mig, inget hade hänt i mitt underliv så hon föreslog att sambon skulle åka hem men att jag skulle ligga kvar, dom trodde inte jag skulle få nån bebis förrän nästa dag. Eftersom hans syster bor i samma stad som förlossningen var så bestämde han sig för att sova över där. Längre hann han inte tänka förrän mina värkar sattes igång runt 20. Jag vankade av och an i korridoren medan sambon satt och glodde på ishockey-VM, lämplig sport, kan det vara därför som jag inte gillar hockey idag tro?

Han fick iallafall masa sig iväg till mig till slut, han strök mig på ryggen, jag tog till lustgasen, ingen annan bedövning just då. Jag trodde ryggen skulle gå av på mig. Jag hade enbart gått upp 6 kg under dom här 9 månaderna och vägde bara 58 kg (kan man fan inte tro idag) så jag var rätt späd. Dom satte ryggmärgsbedövning på mig men den hann inte verka innan hon var ute 21.49. Dottern skrek inte, tittade bara med sina då mörkblå ögon och sitt svarta hår på mig medan jag låg och inte riktigt kunde ta in att jag precis hade blivit mamma. Barnmorskan jag minns hette Elisabeth nånting och var jättebra. Eftersom jag var ung så kände hon väl att jag behövde extra stöd för min dotter tog inte bröstet. 10 minuter efter jag hade fött tog jag kort både på henne och när sambon höll min dotter.

Detta underverk är det bästa som någonsin har hänt mig och jag är glad att jag inte bestämde att göra abort som jag först hade tänkt, samma dag jag skulle göra aborten ringde jag återbud och sa istället att jag skulle behålla det. Det har jag aldrig ångrat.
Emelie, jag älskar dig! <3 <3 <3




Kommentarer
Postat av: DONKEN

oow, fasen så fint skrivet! :D

jag blev helt rörd av det.

hoppas emelie läser det snart också..



kram!

2010-10-01 @ 00:40:58
URL: http://donkens.blogg.se.
Postat av: Emodia

Vill du bli Dagens blogg?! :D Gå in här: http://emodia.blogg.se/2010/september/dagens-blogg.html#comment och anmäl dig nu ! Vinnaren publiceras senare idag

2010-10-01 @ 07:34:32
URL: http://emodia.blogg.se/
Postat av: Jessi Fox

jag hade hellre velat läsa om din förlossning sune!!!! du får allt intervjua din morsa.

2010-10-01 @ 11:27:01
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Tess

Blev liiiiite besviken när du inte tyckte mitt förslag på blogginlägg var bra :/

Men resten av läsningen var jättegullig :)

2010-10-01 @ 12:00:37
Postat av: Linda

Så fint! Den där känslan som kom när man fick sitt allra första barn är obeskrivilig egentligen. Jag får tårar i ögonen nu när jag läser här. Tänker tillbaka på när Julia föddes :)

2010-10-01 @ 15:56:04
URL: http://www.linda.mustica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback