Valsöndag!

Ja så har då dagen kommit. Dagen då Sverige går till val. Vädret kunde inte vara mer perfekt för folk att ta en promenad till sina vallokaler. Solen skiner för fullt.

Jag kommer ihåg första året jag fick rösta. Jag var 18 år och min dotter var 5 månader. Jag gick till vallokalen på den närmsta skolan från där jag bodde. Mina föräldrar var med mig för jag hade ju som sagt aldrig röstat förut. Det var stort. Jag hade rösträtt, jag gjorde min plikt och jag var stolt över det!
Vi har alla rösträtt i Sverige, utom dom som inte är svenska medborgare men är man bara det så har alla rätt att få rösta. Det är inte alla länder som har det så. Därför ska vi alla ta vårt ansvar och gå och rösta.

Ni får säga vad ni vill men röstar man inte så ska man heller inte klaga på hur Sverige ser ut, håll käften helt enkelt. Jag förtidsröstade redan för 2 veckor sen så jag har mitt avklarat.

Jag lyssnade på Mix Megapols nyheter och nu varnar dom för att Sverigedemokraternas valsedlar kan förväxlas med Socialdemokraternas så ska ni rösta på sossarna så SE UPP! Kolla mer än en gång att det verkligen står Social innan demokraterna och anser ni att ni har röstat helt galet tidigare så kan ni ändra er idag, säg bara till.

Idag händer det, idag får vi se hur Sverige ska leva 4 år framåt.


Ja det var allt för nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback