Verkligheten

Inatt grät jag. Jag var inne på en blogg som länkade till en tjej som skrev om sin mamma och hennes kamp mot Försäkringskassan. Det här blogginlägget var det mest rörande jag läst på länge. Inte bara rörande utan man blev så förbannad på hur sjuka blir behandlade och hur jävla skrämmande vårt samhälle ser ut i dag. Det kan hända vem som helst, när som helst och hur som helst. Fredrik Reinfeldt flyr intervjun om bloggbomben. Men det är så underbart att just hennes inlägg uppmärksammades. Från att ha runt 20 besökare per dag var det igår 70 000 besökare och det har också gått runt på Facebook. Ett bevis på att folk är nyfikna och inte bara nonchalerar det alltså.

Här är blogginlägget och jag vill bara tillägga, det har INGET med klamydia att göra. Bloggen heter så bara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback