Dessa blev inte mat

I Kina är det väldigt populärt att äta hund, det är en tradition som sträcker sig nästan tusen år tillbaka. Djuraktivister räddade igår 500 hundar i Peking till att bli middagsmat. Behandlingen av hundar är så vidrig att jag inte ens vill sätta bilder i huvudet på det. De flås levande!

Nu kan det hända att en ny lag kommer att träda i kraft i Kina där all försäljning av hundar förbjuds men som allt annat kommer det ta tid. Detta efter att videos läckt ut på internet om hur Kina behandlar djuren, är det bara därför? För att de har blivit påkomna med hur det går till? Det är väl som mycket annat här i världen då antar jag men gött att folk reagerar!



Kommentarer
Postat av: Nöbollen

Det här uppdagades för 13 år sedan,runtom i världen!ännu är den en mångiljardindustri.Tack & lov tog Sverige till syvende sist ställning & slutade köpa in hund & kattpäls år 2006.OM de nu inte myglas som det gör med väldigt mycket...alla som tex äger de söta små prydnadskatterna som ligger ihopkurade & ser ut som om de sover,är av äkta kattpäls.En bland de mest framgångsrika assecoarerna som görs av äkta kattpäls...Otroligt vanligt man hittar dom i souvenirshoppar utomlands!de bästa är att säga nej till allt som är äkta,vi behöver det inte alls idag & djuren slipper lida nå så fruktansvärt...

2011-04-18 @ 12:03:09
Postat av: Britt

Vår djurhantering är ju inte heller alltid så bra vad gäller de djur vi tycker man kan äta som kor, grisar och kycklingar. Jag äter kött och tycker att djurhanteringen måste bli bättre. Jag inbillar mig att ekologiskt och närproducerat är bättre än det som inte är...och det kan man ju inte säga att köttet från Kina är. Sen vet jag inte varför det skulle vara hemskare att äta hund än kyckling. Söta djur båda två.

2011-04-22 @ 17:25:39
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Lotta Arnehed

Hej! vad trevlig dina inlägg verkar vara. lär med all säkerhet läsa på din blogg igen. (: Hoppas du har en trevlig vardag =)

2011-07-01 @ 14:02:05
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback