Lite överdrivet Camilla?

Camilla Håkansson som var med i Idol 2010 fick en liten pojk i början av mars, Leon. Vägen innan sötnöten kom ut var allt annat än lätt. Hon berättar på sin blogg enligt Aftonbladet att en barnmorska hoppade på hennes mage. Alltså, pratar vi "stå med båda fötterna på magen och hoppa"? Lite överdrivet eller? Det måste det väl vara annars hade knappast den barnmorskan fått vara kvar där hon jobbar idag.

Jag har letat efter inlägget där hon beskriver sin förlossning . Kan man få en kommentar från barnmorskan som hoppade på magen tro?


TILLÄGG: Jag fick en länk av en besökare där Camilla beskriver förlossningen. Tack så mycket! Jag älskar när Camilla skriver i början av inlägget: "Nu ska jag försöka kortfatta den absolut största och underbaraste händelsen i mitt liv, mitt förlossningsdygn." Sen är det hur långt som helst.





Kommentarer
Postat av: tjolahopp

http://www.finest.se/camillahakansson

2011-04-08 @ 12:36:27
Postat av: Hanna

Jag är barnmorska och har jobbat inom förlossningsvården 35 år och jag kan intyga att det är jävligt sällsynt att vi "hoppar" på folks magar.

2011-04-08 @ 12:39:16
Postat av: Sune...the girl

Svar till tjolahopp: Bra att du länkade till samma blogg som jag själv var inne på och försökte leta efter inlägget där hon beskriver sin förlossning du..kan du kanske hitta inlägget jag var ute efter istället?



Svar till Hanna: Ja precis, det skulle se ut det du haha.

2011-04-08 @ 13:14:08
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

http://www.finest.se/userBlog/entry.php?uid=37343&beid=1650259 - förlossningsberättelsen!



Sedan har hon skrivit oförskämt bra graviditet och inte oförskämt bra förlossning - två olika saker :P

2011-04-08 @ 13:30:38
URL: http://lindablom.se
Postat av: Doris

Men bebisen var ju helt bedårande söt i alla fall ;-).

Önskar dig en skön helg, kram

2011-04-09 @ 06:11:40
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: Madde

Nja.... En ska nog inte ta det så ordagrant. Jag själv säger ju ibland t ex att jag ska hoppa över disken, hoppa över lunchen mm. Det hade nog sett fasligt kul ut om jag hade gjort vad ordet betyder. Hehe!

2011-04-10 @ 08:15:18
Postat av: Mona

ja tänk va endel kan märka ord ibland på gott och ont , å hänga upp sig på olika saker .En förlossning kan vända åter ett tragiskt hållet på några sekunder ,av egen erfarenhet så många risk för att ett snitt sätts in alldeles för sent så många barn strycker med BARA för sjukvården tycker de ska va på naturlig väg sett detta på jobbet att vänta när det inte går då är det snett,å du var väl inte där lilla sune så?TÄNK på när du märker ord på vad du själv säger och gör för det är väldigt lätt att påpeka andra men tänker du på hur du uttrycker dej.En förlossningssal i dramatiska ögonblick är ett helvet för de som är där ,tack och lov gick det ju bra men bäbisen ä att för söt

2011-04-12 @ 15:53:16
Postat av: Sune...the girl

Mona: Det är inte jag som märker ord, skriver man ORDAGRANT så förväntar man sig att det också vara så. Det är inte jag som varken skrivit blogginlägget ELLER artikeln.

2011-04-12 @ 15:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback