Det är varmt!

Idag kom ta mig fan sommar´n tillbaka! När jag putsade en entrédörr så värmde solen rejält på min rygg.
Jag städade själv.. ja det där vet ni, men jag städade ett äldreboende alldeles själv. Det vimlar av korridorer, hissar och andra skrymslen. Jag TROR att jag klarade det utan att städa samma sak två gånger faktiskt. Var däremot tvungen att kolla i hissen så jag inte svabbade golvet en gång till.



Så här tex kan det se ut..eller ja, åtminstone på ETT av ställena.

 

Så här trevligt kan dom boende ha det, man kan sitta i en skön fåtölj, lägga upp fötterna (om nu inte gångjärnen i benen strejkar), läsa en bra bok, lukta på tygblomman och titta ut genom fönstret.

 

Lite extradörrar här och var skadar inte heller...tydligen

 

Jag hittade en liten söt dammsugare i vår städskrubb där i det huset. Jag tittade på den och undrade vad jag skulle med den till.

 

Jag hittade också en matta till en entré, en sketig matta ska tilläggas

 

Jag satte igång dammsugar´n och blev nästan döv på kuppen, att en sån liten sak kan föra sånt jävla oväsen är för mig en gåta men den måste väl hävda sig på nåt sätt nu när den var så liten. Ren blev den i alla fall..ja mattan alltså.

 

När jag skulle till kontoret gick jag förbi ett annat hus. Ja alltså, det bor knepigt folk på det här området.. en del dom ställer sina skor innanför dörren hemma och..ja..

 

..en del dom föredrar att hänga dom i buskarna utanför entrédörren

 

Det är helg nu, det är förbannat skönt! Däremot får jag inte större sovmorgon imorgon då dottern kommer och hämtar mig 8.30 för att ta oss till grannstaden. Jag ska poppa musik på högsta volym hela vägen tillbaka hem så jag inte somnar.

Ja det var väl allt för nu.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback