En tanke bara...

Läste i min lokala tidning idag om en tjej som jag vet vem det är, congratz tänker ni nu va? Eller hur? Att jag vet vilka folk är i min stad. Ja i alla fall, hon har blivit mamma och med foto och allt. Gullegull tänker man först, sen läser man hur stor barnet var, om vi säger så här, att föda ut ett barn som är långt över 4 kg och är 56 cm så känner man lite, vad ska man säga..ja AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJ! Sen tänker man lite längre och ser mamman spricka ända ner till fisringen. Två läkare har fullt schå med att sy ihop henne. Där hjälper inte 2-3 stygn inte, nej för helvete, 20 minst!

Dr Rigoletto: -Arne, ta hit björntråden!

Arne tittar storögt på Dr Rigoletto: -Äru dum i HELA hövvet? Näj för helvete, fiskelina, fiskelina ä dä enda rätta sörrö!

Japp så lät det säkert efteråt.

Mitt barn, ja hon som nästan flög ut av sig självt, hon vägde 3390 gram och var 48 cm lång, det var liksom lite mer lagom det. Inte ett enda stygn här *ler sketstolt!*.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback