Klart att det är en slump!

Den 31 augusti åker jag upp till Sundsvall, jag ska åka X 2000 två gånger dit. Jag vill gärna komma dit i tid, jag vill gärna komma fram utan missöden eller råka ut för "en slump" då ett av tågen havererar, jag vill gärna sitta på mitt säte i lugn och ro, glo på alla kossor, alla får och le åt allt vackert på väg upp, jag kan resa mig upp enbart för att gå och göra nr 1 eller nr 2 men sen sätta mig ner igen, luta mig tillbaka och bara njuta. Det jag inte vill är:

  • Höra att tåget har fått elfel och måste därför stanna
  • Få höra att till Sundsvall kommer jag inte...inte med det tåget i alla fall
  • Få kastat i ansiktet att jag minsann får lyfta på min feta röv för att till fots ta mig till närmsta stad/by/håla för att sen ta häst och vagn till min slutstation.
  • Få höra att "det aldrig händer annars" för det vet alla att det gör.

Hur det blir får vi se då men som sagt, nåt jävla "det är en slump" vill jag alltså inte höra den 31 augusti!





Kommentarer
Postat av: jennybara

Låter som "skräckfärden" jag fick ta del av (Tack, snälla SJ!) på vägen hem den 10e ;) Men nu håller vi tummar o tår (näe...förresten, kan vi hoppa över tårna?) att resan går smidigt o fooort! Ja, speciellt på upp-vägen, då ;D

2011-08-02 @ 21:38:44
Postat av: Sune...the girl

Svar till Jenny: Jaaa precis men jag tänkte mest på det som stod i artikeln igår :)

2011-08-03 @ 06:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback