Nogger är lite FÖR ärlig

Efter att ha försökt att få tag på Nogger och få hennes klor klippta fick jag till slut fatt på henne efter många protester sen vet jag inte vad som hände med henne.

Jag öppnade balkongdörren, ut sprang hon, drog fram en stol, hoppade upp på den och ställde sig med framtassarna på räcket, så långt var det lugnt..som sagt så långt.

Nogger: -Hallå där nere, ja du med den sketfula röda plastväskan! Jag har fått mina klor klippta, visst är dom fina?

Jag vände mig hastigt om och såg henne åma sig, slicka tassen och rätta till morrhåren, jag sprang ut.

- Men herregud så kan du ju inte säga till folk Nogger!

Nogger: -Vadå? Jag HAR ju fått mina klor klippta!

Hon spretar med trampdynorna och visar.

Jag: -Ja jo jag vet men man säger inte till folk att dom har fula väskor, man gör inte det.

Nogger tittar på mig, tittar ner på gatan igen och får se en tjej med rött hår och visslar och vrålar:

-Gud vilken fin väska du har! Hon vänder sig mot mig och nickar glatt tittar ner igen och fortsätter -Men gud vilket fult hår du har!

Jag tar tag i Nogger och släpper ner henne på sovrumsgolvet och stänger balkongdörren och samtidigt vrålar hon:

-Men jag sa ju att hon hade fin väska, sa jag inte det kanske??!

Det här med vad man inte får säga kommer bli en lång historia var så säkra.




Kommentarer
Postat av: Anette2

Lika bra som vanligt !

2011-08-23 @ 16:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback