Skrämmande

Jaha nu har det hänt igen. Ett äldre par fick varken mat eller hjälp med duschning och påklädning. Att det ska ta en månad från det att dom fått bestämt att matlådor ska skickas ut till dom är ju förjävligt. Hur fick dom mat den månaden? Svärdottern lagade lunch till dom men har man ansökt om att få matlådor så ska det också komma!

Visst det är mänskligt att fela men att ingen kollade upp vilka som hade ansökt om matlådor på en hel månad är ju skrämmande. Vi får inte behandla vår äldre generation på det här sättet!

Nåt som jag undrar över, ringde dom eller sonen någon gång och tjatade om att få matlådor? Det framgår inte men det får vi ju hoppas och då är det ju ännu mer förjävligt.

Hoppas innerligt att när jag blir gammal så ska det gå klockrent med allt men det är väl för mycket begärt kan jag tänka mig.






Kommentarer
Postat av: Åsa

Det är antagligen för mycket begärt....men du är väl som jag antar jag....en tjatig, gnatig, skitjobbig kärring som dom kommer att trycka ner matlådorna i halsen på för att få oss hålla käften.

Det finns fördelar med det också! :D

2011-08-13 @ 17:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback