Julbord

Det är nästan så att jag inte kan skriva det här inlägget, jag har Janssons i hjärnan, jag har skinka lite överallt, prinskorvarna har lagt sig som en extra tjocktarm också dom lite här och var.

Jag och några till fick i uppdrag att duka för julbordet till 36 stycken. Vår matsal är rätt liten men med rätt tänk så funkar det plus att 5 stycken fick sitta i chefens fikarum.

Vi hade inte glas och bestick till alla så vi tog plast istället, vet dock inte om några bestick gick sönder när dom skar i maten, mina var hela, ja man fick skära av skinkan i en kvart eller nåt sånt. Hellre det än att besticken skulle gå sönder alltså, våga äta med fingrarna liksom, fast detta är ju Samhall så ingen skulle nog höja märkvärt på ögonbrynen om någon gjorde det.

 

Jag och en job:are fixade till så folket fick janssons, köttbullar och prinskorvarna separat, då hade alla satt sig, vi satte oss och åt och jävlar i havet vad mätt man blev.

 

 

Vi fick färdiga tallrikar med detta i, sen var det då varma byttor i värmeugnen bredvid.

 

Efter att vi ätit så var det en del som gick hem, andra fortsatte att jobba, jag fixade ordning som det var innan, torkade golven, in med diverse tallrikar och bestick i diskmaskinen. Sen var jag trött som människa, tog bussen hem och gick då till stan och ICA med Ewa, nu känner jag att jag gott skulle kunna somna och sova till imorgon bitti.

 

Jag vaknade 5.15 imorse när jag skulle upp 5.45. Jag har ju ökat på en timme i arbetstid, det kan vara det men imorgon är det ju inget julbord, tack och lov! Men gratis är gott eller hur? Precis!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Jonas H Svensson

Ser gott ut, jag har inte käkat ett enda julbord ännu, men en julskinka har vi redan gjort slut på. :)

2011-12-14 @ 07:25:32
URL: http://www.mondoblog.se/headbang
Postat av: pezze

alltid en ständig fråga varje år som dyker opp.. varför blir man så jävla mätt då man äter just den maten!!!!

beror det på att det em kt fett i balnd all mat, eller vad?!?!

har du ngn svar pådet!!! :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback