Woho!

Jag ställde klockan på 7, vaknade dock 6.15 och gick upp, jag är ledig idag, det kan man inte tro för jag gick bara upp en halvtimme efter den tid jag annars brukar gå upp. Kl 7.50 var jag utanför ICA, jag stod som nummer 2, där stod jag med min kundvagn, hade satt turbomotor på den, medan den första stod i telefon och var i sin egna lilla värld så öppnade dom 7.54 och jag kunde lugnt gå in först, jag var först! Hur coolt är inte det? Näe..inte så värst men jag flög mellan hyllorna, ja tills jag insåg att dom hade flyttat på risgrynsgröten, va fan, jag tappade ju tid!

Medan jag gick där och blev svettigare och svettigare så fylldes ICA på big time, jag ställde mig i kö, det var bara en före mig tack och lov, betalade och usch, det kostade alldeles för mycket, det får bli vatten och mögligt bröd resten av månaden alltså.

Jag var hemma 8.27 igen, yaaay, jag avundas INTE folket som är tvungna att gå dit mitt på dan, det kommer vara SKETMÖE folk. Kl 10 ska jag stå utanför en affär, nej jag säger inte vilken det är och där vet jag i alla fall vad jag ska ha, om det nu finns kvar, annars får det bli luktsuddigummin till dottern. Sen ska jag hem och städa, klå in julklappar och sen försöka hinna ta det lite lugnt emellanåt.

Vilken jävla hysteri det är kring jul, nästa år ska jag banne mig köpa julmaten i augusti!



Kommentarer
Postat av: jeanette sandelin

luktsuddisar till dotra?

HUR gammal är denna dam?

och handla får man ju fan göra både i augusti och i december.

no worries liksom.

min syster skulle till en stormarknad IDAG för att storhandla (göteborg)

jag rös till och önskade henne lycka till, tipsade om tunn klädsel samt ett pansar av stål vad beträffar tålamod.

att de bara vågar ge sig i kast liksom...

nåja. det är julafton i morgon vare sig man springer runt som en skållad gris eller redan har den kokt och klar i kylskåpet :)

kram på dig lady.

en rackarns god jul of course//

2011-12-23 @ 12:45:53
URL: http://jeanettes.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback