Det är till att äta gott

Jag var på ICA förut (jooo det är sant!). Jag köpte kattmat, portionpåsar i olika smaker och sorter. Whiskas har kommit med nåt nytt tydligen. Nåt med fågel i. Jag la upp dom på bandet vid kassan. Bakom mig stod min fd granne som jag hade från -88 till -93. Då var han gravt alkoholiserad och minns nog inte mig så värst mycket men jag fick lotsa in honom i sin lägenhet flera gånger då han hade däckat i trappuppgången. Jag fick även plocka in varor då han hade handlat och varorna hade rullat lite här och var. Detta minns han nog inte heller. Idag är han däremot en nykter alkoholist sen flera år tillbaka. När han stod där och såg när jag la upp kattmaten så sa han "Det är till att köpa god mat till sin katt"..jag tittade på honom och då såg han min hörapparat och upprepade fast tydligare och saktare "D e t  ä r  t i l l  a t t  k ö p a  g o d  m a t  t i l l  s i n  k a t t!" Jag hörde första gången men ändå. Jag svarade: "Jag har ingen katt, det är till mig". Han såg ut som ett rövhål med munnen och visste inte vad han skulle svara. Jag skrattade till lite och sa att jag skojade. Han såg lättad ut.

Framför mig stod det en tant som tittade på min kattmat, sen på oss och då tänkte jag nog samma sak som fd grannen, detta var inget skämt för henne. Hon stoppade nämligen ner en likadan påse i sin "dramaten". Ja pensionärer har det inte fett inte. Påsen kostade 10 spänn och det var nog dagens lunch.


Kommentarer
Postat av: Anette2

Men kattmat ! Det finns väl inget som luktar

vidrigare än just kattmat. Det är väl det allra

sista och värsta slamset som blir kvar när de

har skarvat färdig på de stackars slaktdjuren.

Undrar hur det smakar ? Som vegetarian kan jag

ju skylla på det så jag slipper.

2011-02-09 @ 10:28:49
Postat av: Sune...the girl

Sv till Anette2: Haha ja det luktar inge vidare men det går ju rykten om att pensionärer äter det. Kanske är deras luktsinne borta? ;)

2011-02-09 @ 10:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback