Nogger undrar

Jag satt framför datorn i sovrummet när Nogger kom och hoppade upp på skrivbordet, satte sig ner och råglodde på skärmen.

Jag: -Hej hjärtat, ville du nåt?
Nogger gjorde en ansats att säga nåt först men ångrade sig och fortsatte att glo på skärmen.

Jag: -Ja? Ville du säga nåt?

Nogger: -Asså, jag vill också ha en blogg. Kan inte jag få ha en blogg som jag kan skriva ner allt jag vill i?

Jag tittade på henne och funderade men sa sen:
-Och vad skulle det stå i den då? Vad du åt till middag, att du bråkade med Iza, att du idag gjorde en korv som såg ut som Usama bin Ladin?

Nogger tittade på mig, pekade på min blogg som jag just då hade uppe:

-Ja precis, det är ju sånt du skriver om. Fast jag skulle skriva om hur misshandlad jag blir, hur du tvingar i mig mat jag inte vill ha, tar mig i svansen och svingar mig upp i takkronan och hur du handgripligen slänger ner mig för balkongen!

Jag: -Men det kan du ju inte skriva! Det är ju inte sant nåt av det, varför ska du skriva sånt?

Nogger tittade på mig, klickade fram kategorin "Samtal med Iza och Nogger", pekade och vrålade:

-Som om något av detta skulle vara sant då! Vadå samtal med Iza och Nogger? Vi kan ju inte ens prata! Dumma människa och det går dina besökare på?

Hon hoppade ner från skrivbordet, vände sig om och pekade med den längsta klon hon hade och sprang iväg.

Visst tror ni på tomten också? Visst?



Kommentarer
Postat av: Monika

Tror på tomten? Absolut!

2011-02-23 @ 11:39:40
URL: http://www.mogi.se
Postat av: Viktoria

Fiffigt! Jag följer din blogg

2011-02-23 @ 11:56:58
URL: http://liisbethdahl.blogg.se/
Postat av: Martina

Vi tror på Nogger iaf :-)

2011-02-24 @ 08:23:59
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Hillevi

Apsefuckingluty! Klart Nogger ska ha en egen blogg! :-)

2011-02-24 @ 15:04:44
URL: http://namligen.blogg.se/
Postat av: Anette2

Iza och Nogger har ju en egen spalt som jag

har läst många gånger om.

Det är bara för bra ! :)

2011-03-03 @ 11:35:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback