Tadaaaaa

Jag var så innerligt trött på att det rann ut vatten på golvet från brunnen under badkaret så fort jag lät en gnutta vatten hamna i hålet så jag tog återigen fram gummihandskar, en plastpåse, en flaskrensare och hittade avloppslösning under diskbänken, hoppsan Kerstin hade jag sånt?!

Rädslan för kloakråttor blandades med ilska så jag trotsade rädslan och viftade i hålet där vattnet rinner igenom (eller det som SKA rinnas igenom) med flaskrensaren och fick fram svart vatten, jag illglodde så jag inte missade nåt djur, dött som levande, nej då det var bara svart! När började sotaren att sota i vattenledningarna?!

Jag hällde avloppslösning rätt ner och väntade på att det skulle bubbla och ha sig och i min fantasi såg jag också en råtta som kom upp, spottade och fräste och vrålade att jag skulle sluta med den där äckliga lösningen. Ingen råtta kom och inget annat hände heller. Det var då helvete! Fan flög i mig, tog duschslangen och sprutade med kokhett vatten in i hålet på högsta styrka dessutom. Jag tog även fram den där sugproppen eller vad fan man nu kallar den där sugmojängen för. Jag stötte hårt och bestämt, inget slurp nu heller.

Jag spolade länge och väl och upptäckte att, tjo flöjt! Vattnet flöt ju inte upp och inte på golvet heller. Tadaaaa Sune fixade det själv! Ingen vaktmästare ska komma hit och säga att jag inte kan fixa saker och ting själv. Vad det nu var som stoppade upp det hela.. DU är besegrad! Gött!





Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Rensa avlopp som är SÅ äckligt.

Men bor man i eget hus, som vi gör, så får man snällt ta tag i saker och ting själv... URK!!!

ha en fin dag!!!

2011-02-22 @ 14:26:09
URL: http://frogprincess2.blogspot.com
Postat av: Doris

Bra jobbat !

Kram

2011-02-22 @ 14:47:25
URL: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback