För första gången

Jag vet inte vad jag har tänkt på dom senaste dagarna men hur sjutton kunde jag glömma? Jag har ju aktivitetsstöd då jag inga mer A-kassedagar har kvar, det är samma sketna summa och jag vet ju att det stödet kan komma en dag tidigare, eller faktiskt rätt ofta gör det. För första gången har jag räknat dagarna tills jag fått pengar men inte räknat med den 24e! Varför? Jag blev lite chockad då jag gick in på min bankID på Försäkringskassan och såg att jag fick pengar idag, IDAG liksom! Halleluja, jag ringde min frisör direkt och beställde tid och kl 15 ska jag klippa mig, det har jag inte gjort sen i november och min frisyr som ska klippas var 6e vecka.

Pappa kommer gråta blod, min pappas fru likaså men jag kommer jubla. Shit vad skönt det ska bli!

Ny hjärna? Japp ska inhandlas.


Kommentarer
Postat av: Linda

Har alla olika utbetalningsdatum??? När jag hade aktivitetsersättning va det utbetalning den 19e, min kompis har samma hon får den 18e. Nu har jag nåt annat eftersom jag är utförsäkrad utan a-kassa. Nån jävla dagersättning som betalas ut den 27e, fast jag fick halva summan nu den 19e... Mycket förvirrande för en egentligen blondin som mig...

2011-01-24 @ 14:26:45
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall
Postat av: Martina

Din frisyr, är den samma som den på bilderna i headern?

2011-01-26 @ 22:57:32
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback