Hur ska vi ha det?

I dagarna tre har Helena Bergström varit på tapeten i Aftonbladet. Först var hon förbannad för att svenska filminstitutet och Guldbaggejuryn "mobbade" hennes man Colin Nutley eftersom han aldrig fick priser för sina filmer som han gjort i Sverige i många år,heller inte skådespelarna som är med i filmerna.

Igår stod det om hur många nomineringar det faktiskt blivit sedan första "Änglagård", det är hela nio stycken. Sen har det ju inte kommit så många filmer efter 2001 då "Sprängaren" hade premiär.

Nu är den nya "Änglagård 3" nominerad i kategorin "Biopublikens pris" men nu bojkottar både Helena Bergström och Colin Nutley galan, ingen av dom kommer att sitta och ta emot priset.

Alltså, är inte det lite barnsligt? Filmen ligger etta på filmtoppen för att över en halv miljon sett filmen på några veckor, det bevisar väl mycket?

Jag gillar Colin Nutleys filmer, allihop faktiskt och jag gillar också Helena Bergström som skådespelerska så visst förstår jag dom men dom har ju faktiskt blivit nominerade så varför gnälla? Sen är dom inte ensamma om att göra film i Sverige, det finns en rad andra.

Ja vi får se hur det går när Guldbaggegalan är här.




Kommentarer
Postat av: Linda aka Tokmorsan

Tycker det är urfånigt att bli förbannad på det viset. Det visar deras övertro på sig själva tycker jag. Finns fler i filmvärlden som är såna. Johnny Depp tex blev rasande för att han inte fick en Oscar. Den fick Sean Penn och Depp ansåg att han hade ju redan så han behövde inga fler.



Att blir sur och gnälla för att man inte får priser tycker jag är barnsligt och lågt!

2011-01-21 @ 15:21:56
URL: http://tokmorsangbg.devote.se/
Postat av: Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Det är barnsligt!



Helena är underbar skådespelare men detta blev lite fånigt...hmmm

2011-01-23 @ 03:07:39
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: tush

Jag har inte sett den än, men inte hört så mycke bra om den tyvärr.

2011-02-09 @ 13:17:02
URL: http://www.filmkritikerna.se/filmtoppen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback