Ska det upprepas?

Så är vi där igen snart då. Förra året blev 42 000 stycken utförsäkrade. 2100 av dessa går helt utan ersättning för att det blev ett misslyckande på alla plan. Nu ska nästan 3000 stycken till bli utförsäkrade.

Dom kan inte bara utförsäkra folk och sätta dom på bar backe innan det finns en ekonomisk lösning tycker jag. Det är mänskliga varelser dom handskas med. Människor som kanske inte har någon alls att låna av och hur ska det bli för dom?

I April 2009 blev jag utförsäkrad för att en läkare inte tyckte att jag hade diskbråck längre trots att jag hade lika ont. Jag var tvungen att jobba heltid och hade inte haft råd att inte göra annat heller. Jag hade turen att få en praktikplats där det fanns mänskliga personer som hade tålamod med mig och gav mig arbetsuppgifter som jag skulle kunna klara av. Jag fick ta pausar när jag kände att ryggen inte klarade mer men tyvärr blev det ingen förlängning där då det blev tal om lönebidrag. Alla har tyvärr inte den turen jag fick.

Hoppas innerligt att det ordnar sig för samtliga för det måste vara ett helvete att hamna mellan stolarna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback