Hungrig!

Som jag hade längtat efter smörgåstårta, jag hade klätt upp mig..i en nytvättat t-shirt, jag hade stått framför spegeln i timmar för att få till frisyren, jag hade sprutat parfym (Konsums egen) över hela mig m.m och sen när jag kommer till jobbet så pratade dom om smörgåstårtan...som kommer imorrn! Imorrn? Fattar ni vad det ekade i mitt huvud när jag hörde det ordet? Herregud, jag som var så hungrig, tog jag frukost med mig? NÄÄ jag gjorde ju inte det då liksom, jag ville ju ha smörgåstårta!

Det var bara att sätta på sig kepsen, ta på sig en svettig t-shirt, snora på ärmen och gå och städa det! Och SOM jag har städat sen, ja herregud, kan dom inte äta makrill och mos på det där golvet nu så vete fan. Det är rent!

Förövrigt så är det rätt kul att veta vad folket i dom där huset har för vanor. Tuggummisorter, ciggsorter, snussorter, vad folk har för färg på sina foppatofflor, ja den ena hemma och den andra under trappan..ihop med tuggummi (helt färdigtuggade), askar med tuggummin kvar i, ciggpaket, tomma och snusdosor. Det där folket vet inte vad ordet papperkorg betyder, dom vet tydligen inte heller vad ordet sopnedkast betyder, det är ju för fan det enda området i hela stan som fortfarande har sopnedkast för bövelen, släng där i då!

Annars älskar jag mitt jobb, det är rogivande, utom när stora hundar utan förvarning kommer ut ur hissar när jag är i mina egna tankar. Då svettas jag så det sväller över i tårkanalerna som dessutom gått upp dit i 180!

Ja det var väl allt för nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback