Målvakten Nogger och tjuren Iza

Nogger är tokig i bollar i alla dess former men enbart om dom rör på sig eller om jag sparkar dom till henne. I denna tunnel ska jag då sparka dom små bollarna och på andra sidan fångar Nogger dom, antingen kastar hon sig handlöst efter dom och vrålar ut hur kass jag är på fotboll.

Nogger: -Matte, skjut en skithård nu, jag måste verkligen träna på att kasta mig åt sidan utan att slå ihjäl mig!

Hon gjorde sig i ordning genom att spotta i tassarna, rätta till pälsen vid knäna och stå och gunga fram och tillbaka. Jag sköt och hon kastade sig..men bollen gick förbi långt före.

Nogger igen: -Men va fan, du behöver la inte skjuta så jävla hårt! Det är meningen att jag ska hinna se den också!

Jag: -Men du sa ju att jag skulle skjuta hårt, jag har minsann spelat fotboll så jag vet hur man skjuter!

Jag gör mig redo att skjuta genom tunneln igen och precis då kom Iza lunkande, ställde sig bara på alla fyra framför tunneln på andra sidan och jag hade sparkat bollen precis då. Bollen gick inte ens under hennes mage.

Iza: -Ibland är det bra att vara ett fetto, jag behöver inte ens anstränga mig för att fånga en boll Nogger! Vad säger du nu då va?!

Nogger tittade storögd på henne och svarade: -Det är väl det enda som är positivt med dig då! Men i nåt jävla landslag lär du aldrig komma med i. Flytta på dig nu, gå och torka dig i skitan, du stinker!

Med det bestämde sig Iza för att lägga sig ner, tog sina två klor, riktade dom mot sina ögon och sen mot Nogger.

Iza och matte, två fetton som inte anstränger sig i onödan.



Kommentarer
Postat av: Doris

Ni har alltid lika roligt ihopa, du och katterna !

Kram

2011-07-29 @ 02:44:55
URL: http://farmordoris.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback