Samtal med Nogger om lögner

Jag köpte mig en LITEN chipspåse idag för att jag vet att jag bara är sugen några minuter och låter påsen sen ligga kanske flera veckor. Jag tog med påsen till vardagsrummet, öppnade den och gick sen på toaletten.

När jag kom tillbaka såg jag Nogger ha tassen i påsen men när hon hörde mig komma drog hon snabbt åt sig den och låtsades sova.

Jag: -Du vet att man frågar om lov om man vill ta något som inte tillhör dig va?

Nogger tittade med ett öga och låtsades vara nyvaken: -Vad menar du nu?

Jag tittade på henne men kunde inte utläsa nåt i hennes blick men fortsatte: -Ja alltså, om man tar nåt som inte tillhör dig så är det stöld, du vet det va? Du snodde ju nyss chips ur min påse!

Nogger tittar nu med båda ögonen på mig och lite vaknare: - Men vad fan menar du? Anklagar du mig för att sno? Gör du det? Du ditt jävla fetto, ha lite fakta och bevis innan du säger nåt du! Jag gillar inte att bli anklagad för att vara en tjuv, jag har legat här i lugn och ro och sen stövlar du in här och gormar om saker som jag blir väldigt sårad av. Du är ju fan inte klok!

Hon börjar snyfta och drar med tassen över nosen och jag riktigt ser hur hon försöker pressa fram tårarna.

Jag sätter mig bredvid henne och tittar djupt in i ögonen på henne och tar fram kameran.






Hon satte sig upp, satte tassarna i sidorna och utbrast sen: -Fan vad snygg jag är, visst..visst?!

Herregud, vad är det för nåt jag har här hemma egentligen.






Kommentarer
Postat av: MagisterMutter - Gravid i vecka 20 ♥

Haha naaaw, Nogger sugen på chips! Fan vad gulligt!

Visste inte en att katter åt chips! :O

2011-07-24 @ 11:46:46
URL: http://magistermutter.blogg.se/
Postat av: Martina

Absolut äter katter chips.

Lämnade lite chips kvar i en skål på vardagsrummet för några år sedan och när jag kom hem från jobbet på kvällen så var det chipssmulor i hela lägenheten.



Den katten älskade chips. Mest att slicka på dem förstås.

2011-07-24 @ 22:51:01
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback