Gynning har slipat bort sin skånska!

Jag har egentligen inget emot den skånska dialekten, det finns en annan dialekt jag inte tål riktigt men som sagt, det är inte skånskan, om den nu inte är så grov att man inte hör ett skit. Jag har själv haft en fd sambo som kom från Helsingborg och en annan pojkvän från Malmö, jag hörde vad dom sa hele tin.

När Carolina Gynning har pratat på tv i olika sammanhang så har det liksom skurit ända in i själen på något sätt, kanske det inte är dialekten alls men ändå.

Nu har hon gått hos en röstcoach en gång i veckan i ett halvår för att få in stockholmskan som hon ska/har pratat i filmen "Blondie" som hon har en roll i. Den kan ju bli lite kul att få höra och se den filmen, just för att höra Carolina prata stockholmska såklart.

Hon säger att hon nu pratar stockholmska hela tiden och tänker inte på det. Gött för henne liksom..och kanske för alla andra i hennes närhet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback