Marcus student

Så var man hemma efter min systersons student. Vi hade väntat oss att dom sprang ut klockan 12 men nej då, 40 minuter senare klev första klassen ut till bra musik. Vi såg Marcus redan i dörröppningen visslande i en visselpipa och sen var det hans klass tur. Då kom regnet och SOM det öste ner sen. Paraply upp och sen kom han, glansig i ögonen av ja inte var det av lyckotårar inte, heller inte annat gråt överhuvudtaget men när det är student så ska man dricka!

Kortege runt stan och tillbaka igen en timme senare med glada studenter.


Medan vi väntade på att dom skulle komma tillbaka tog jag detta kort på min dotter och min syster.

Vi åkte sedan vidare hem till gårdshuset där syrran med familj bor. Marcus kom en halvtimme senare eftersom han först skulle till två gravar där två av hans bästa bardomsvänner ligger sen två veckor då båda omkom i en bilolycka, dom skulle också ta studenten idag men så blev det alltså inte.

God mat, alkoholen flödade, mest för Marcus men som sagt, det är studenten en gång i livet så varför inte. Han är en rolig och härlig kille min systerson och han höll låda. Att läsa upp kort till paketen är en utmaning med alkohol i kroppen men han klarade det galant trots att han fick läsa upp flera kort flera gånger.

Det här är en chipsskål som jag och min dotter köpte, det var även med fyra snapsglas och en godisskål i samma stil som denna.

Några timmar senare och flera små snapsglas med whiskey senare försvann han till en förfest och sen utgång i Skövdes uteliv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback