Men godmorgon hörrni!

Igår eftermiddag fick jag (hoppas ni inte sitter och äter den där frukosten som ni så länge längtat efter, läs inlägget senare isåfall) ett anfall efter att ha ätit ärtsoppa så jag fullständigt fick springa på toa och där satt jag och sprutlackerade holken tills jag blev grön i ansiktet. Jag har fyra tabletter kvar och i morgon är det midsommarafton och jag ska tillbringa den med folk som jag vanligtvis inte umgås med, utom Annelie då, som det förövrigt inte heller har blivit så mycket umgänge med på senare tid.

Jag ringde därför vårdcentralen i går eftermiddag innan dom stängde igen för dagen. Rösten sa: "Vi kontaktar dig på telefonnummer xxxx-xxxxxx omkring fem.över.halv.fem.i.efter.middag." Då var klockan 16.10, jag väntade och OJ vad jag väntade. 17.30 ringde jag igen och har man då uppgett rätt nummer så ska rösten säga nåt i stil med: "Du.finns.redan.i.kön.lägg.på.din.dumma.fan". Ja nåt sånt. MEN dom sa inte så däremot fick jag en ny tid, 8.15 skulle dom ringa i dag på morgonen vilket skedde. Jag berättade då att jag inte har någon läkare som jag går till, det där lät ju skitdumt men i alla fall, det är sant. Jag åker bara och får en slang med kamera i häcken vartannat år ungefär därför trodde jag att det skulle bli svårigheter att få tabletter utskrivna.

Sköterskan var lite skeptisk men hon skulle fråga en läkare, skulle inte han skriva ut så skulle han höra av sig. Jag satt lite orolig i en kvart sen gick jag in via e-legitmation på Apoteket på "Mina sidor" och se på fan, receptet fanns redan inne! Gud så underbart, jag slipper sitta och oroa mig på midsommar att toan ska vara upptagen när jag måste sprutlackera holken efter sillen, midsommar är liksom räddad!

Vad ska ni hitta på för kul imorgon?



Kommentarer
Postat av: Martina

Nämen hallelulja äntligen NÅGOT som fungerar med sjukvården.

2011-06-23 @ 13:24:12
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Britt

Det där med recept över telefon och över mejl brukar fungera klockrent för mig. Bara medicinen skrivits ut tidigare brukar det gå på ett nafs. Tror de är glad att slippa en ;-)

2011-06-25 @ 22:55:17
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback