Nu betalas lönen ut

Ingen har väl undgått vad som drabbades dom SAAB-anställda i Trollhättan i förra veckan antar jag. Ja dom fick besked om att det inte fanns några pengar i kassan för att betala ut lön och hade inte en aning om när lönen skulle komma heller, det visste nog inte SAAB själva heller. Nu har dom fått en order från Kina som vill köpa 582 bilar som då ska ge drygt 120 miljoner i kassan och förhoppningsvis får nu alla anställda sin lön denna vecka.

Alltså, gud vad jag skulle vara orolig för att inte få pengar en månad, dom har ändå ett fast arbete. Kanske det är dags för alla anställda att se över om det finns andra arbeten att söka, ett arbete som ger pengar VARJE månad liksom. Jag med Ulcerös Kolit skulle göra på mig varje morgon pga stress och orosmage banne mig, det skulle inte vara okej att jobba på ett sånt jobb som man inte har en aning om hur dagen slutar.

Lägg ner och öppna IKEA istället föreslår jag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback