Samtal med Nogger om dom senaste dagarna

Jag låg och tittade på film förut, Nogger hoppade upp till mig, satte sig nära, tog ett djupt andetag och skulle precis börja säga nåt. Jag tittade åt hennes håll och väntade. Hon släppte ut luften men tog ännu ett andetag och började:

-Du matte, den här människan som var här i 5 dagar..

Jag: -Ja just det, tack för att du var så duktig på att sköta dig, du måste gilla henne väldigt va?

Nogger tittar på mig stort: -Vadå gilla? Vadå sköta mig? Jag var ju en pina i arlset på henne hele tin.

Jag: -Det var du ju inte, du var ju hur gosig som helst, det gillar människor vet du.

Jag fortsatte att titta på filmen när jag ser i ögonvrån hur Nogger dänger tassen i pannan på sig själv och utbrister:

-Men va?? Gillade hon det?!

Jag skrattade till: -Ja vad trodde du? Hade du däremot busat, bitit henne i tårna och betett dig som en idiot kanske hon inte skulle komma tillbaka vet du.

Nogger: -Men åååh varför sa du inte det från början! Hon kommer tillbaka alltså?

Jag: -Jajjemensan det kan du ge dig på och nu kan du ju inte ändra dig nästa gång vet du, nu måste du fortsätta annars kanske hon ringer katthemmet och då kommer du till ett ställe där katterna kanske har både nitbälten, knivar instuckna i tassen och gör allt annat än luktar dig i baken.

Nogger spärrar upp ögonen och springer iväg.

Vi lever inte i samma värld vet jag nu.



Kommentarer
Postat av: jennyduvet

asg!! Stackars katter då.. Jag lär väl få se ett helt annat beteénde nästa gång jag dyker upp.. Puss! =)

2011-06-09 @ 00:24:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback