Dottern väljer sina tillfällen

Jag hade lagt mig tillrätta så skönt i sängen och skulle vila och gärna slumra till för idag mår inte mitt huvud bra. Då ringde dottern såklart..det slår liksom aldrig fel att hon ringer vid såna här tillfällen. Vi pratade i några minuter och hon talade om att hon hade vart på Mora Träsk och kom ihåg när hon var på dagis och hörde denna låt. Nu var man naturligtvis helt jättetvungen att sjunga den för sin gamla bakfulla mor.


Hänger snoppen på dig ner
Kan du ta den och vifta med
Kan du knyta en rosett
Kan du slå en knut så lätt
Kan du ta den på axeln så här
Som en käck soldat med gevär
Hänger snoppen på dig ner

Hänger tuttarna på dig ner
Kan du ta dem och vifta med
Kan du knyta en rosett
Kan du slå en knut så lätt
Kan du ta dem på axeln så här
Som en käck soldat med gevär
Hänger tuttarna på dig ner

Alltså jag blir mer och mer övertygad om att jag tog fel unge med mig hem från BB. Min dotter sitter någonstans och är så otroligt lugn och försynt, pryd och så där härligt urgullig mot sina föräldrar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback