Finns fan inga ord!

Här har vi haft problem en längre tid med Försäkringskassans hanteringar av olika slag. Folk har fått vänta på sina pengar, kaos har uppstått och vi har ojat oss mer än en gång över denna myndighet. Dom som har jobbat på Försäkringskassan har jobbat arslet av sig för att åtminstone försöka göra att folk ska få sina pengar och nu då? Näe nu ska 100 kontor FÖRSVINNA i Sverige.

Vad är det för jävla nötter som kommit på den här idiotiska idén? Tusen personer kommer att försvinna och 2013 ska det då ha sparats 300 miljoner. Men för helvete det får la vara nån måtta var pengarna tas ifrån?!

Det kommer bli kaos, jag upprepar, KAOS!



Kommentarer
Postat av: Anette2

Jo, nog undrar man...Vi som är sjuka har väl

fått tillräckligt med straff så det räcker.

För det första så får man väl ungefär 47% av

sin ordinarie lön ? (rätta mig om jag har fel).

Så nu så får jag ut 5 800:-.

Och jag b e g r i p e r bara inte hur de har

tänkt sig att en ensamstående ska klara sig på

detta. Visst finns det soc, och det är ju bra,

men jag kan tänka mig att det är väl samma soppa

där att få det hela att gå igenom ?



Matpriserna har höjts oerhört mycket under

denna tid som jag varit sjukpensionär - det

heter visst något annat. Under dessa 10 år

som de har ökat markant så har min pension

minskats med 2000:-

Jag har nu 9 000:- mindre mot när jag jobbade.

Hur har de tänkt sig att det ska gå ihop sig ?



Och ska det nu dessutom bli problem med utbetal-

ningar p g a att det är underbemannat, ja då

får man väl börja leva på kattmat. (bara tanken

får mig att börja ulka).

Så nu är det totalstopp för hämtmat, den goda

spröda rödspättan med rejält saltad pommes.

För att inte tala om pizza.

Så nu är det långkok med bruna bönor och fläsk-

lägg. Som vegetarian blir det med andra ord

bara bruna bönor. Som mycket dålig hushållerska

SNORIGA bruna bönor som kan dras ut till en

max-längd på 3 meter. Då svälter jag hellre...



Så hur de har tänkt sig att vi arbetslösa och

sjukpensionärer ska klara oss är då helt obegrip-

ligt. Får väl fråga cheferna som sitter med

topplöner och sedan sitt paraply som plåster på

såren.

Vart.....bär det iväg för oss som av hälsoskäl,

eller får brevlådan full av ansökningar som bara går

tillbaka (om de nu gör det...)



Har en läkare skrivit ett intyg där de bekräftar

att man är arbetsoförmögen så ska man ändå få

sitt straff. Och hur många jobb man än söker så

blir man straffad ändå.

Så vad i ......gör man ??????

Skickar en liten ask med C4 till de som bestämmer

dessa förnedrande regler för oss sjuka/arbetslösa.



Tråkigt att jag ska verka gnällig men livet är

oerhört bekymmersamt av ekonomiska skäl.

Hur man än försöker att dra in. Men lite salt

och Piffi allkrydda i kattmaten kanske hjälper ?



2011-03-03 @ 11:58:09
Postat av: Sune...the girl

Svar till Anette 2: JÖSSES vad du har kommenterat lite överallt! Haha tack för det! Ja du, jag vet inte vad det är i kroppen men troligtvis influensa. Det hoppar och far lite här och var tycker jag. Så jag blir väldigt ledsen om jag inte kan gå på årets roligaste födelsedagsfest på lördag :(



Ja du, dom som har bestämt reglerna har aldrig varit varken arbetslös eller sjukskriven tro mig! Idioter säger jag bara.



Du har säkert läst om festen. Vi var tre stycken varav den ena inte minns ett skit och hon var inte jag :)



2011-03-03 @ 12:44:33
Postat av: Britt

Var sjuk ett halvår och började arbeta igen förra året i april efter att min frusna skuldra börjat tina upp. Upptäckte som Anette 2 här ovan att deras 80% av lönen inte var samma 80% av lönen som arbetsgivarens. Blev till att leva på halva lönen...och det går ju en kortare tid. Jag ringde helt enkelt runt och förklarade läget och ställde in alla betalningar utom hyran, elen och telefon. Resten avbetalade jag av senare.



Du säger att det blir kaos. Jag vill påstå att det redan är kaos. Det här kommer leda till stor nationell katastrof.

2011-03-03 @ 13:17:19
URL: http://metrobloggen.se/brittsbetraktelser
Postat av: Anette2

Dont! Jag håller med, det blev lite väl långt.

Och kanske lite för mycket. I bloggar så ska

man kanske skriva några rader och så får det

räcka.

Skärpning, lovar !

2011-03-03 @ 16:41:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback