Luftbefuktad

När jag var på Sömnmedicinska enheten i måndags så förklarade hon hur den där luftbefuktaren skulle bete sig och att man kanske blir blöt i ansiktet och bla bla bla. Inatt testade jag den där. Hällde vatten i behållaren, satte på uppvärmning och här vet inte jag riktigt vad jag trodde skulle ske men någonstans trodde jag vattnet skulle börja bubbla av nån anledning. Bubbel på vatten innebär att det kokar eller hur? Där låg jag och bara väntade men sen slog det mig, vattnet ska ju för fan inte koka eftersom jag måste koka upp vatten och låta det svalna JUST för att jag inte skulle få brännskador i ansiktet.

Jag somnade i alla fall och imorse så såg jag att det inte var mycket vatten kvar så det funkar ju uppenbarligen och för första gången på länge så var jag inte täppt i näsan! Torr luft har ju en tendens att göra att hela snoken täpps igen liksom och busarna hopar sig, icke denna gång! Jag kände mig lenare runt mun och näsa plus att det inte blev så hårda ränder i fejset. Jajjemensan detta ska jag ha varje natt nu är det tänkt OM jag kommer ihåg att koka vatten lagom tidigt så det hinner svalna vill säga för igår var första gången som jag kom ihåg att koka det i tid, jag har tänkt likadant varje dag i en vecka men då har den tanken varit väck fram till jag ska gå och lägga mig och att ligga och vänta på att vattnet ska svalna tar ju hundra år. Jaja rutiner rutiner rutiner.

Undrar om jag inte känner mig piggare också ta mig fan! Luftbefuktad is the shit!



Kommentarer
Postat av: Martina

Varför kokar du inte en större mängd och har i en rengjord flaska eller liknande i kylen så det räcker någon dag?

2011-05-15 @ 22:54:37
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback