"Människan från förr"

Jahapp då tänkte jag här och nu och med vedebörandes tillåtelse avslöja vem "människan från förr" är för er som haft huvudbry ett tag.

För 10 år sen träffade jag på denna människa som vi kan kalla "J" på ett forum, vilket det är är helt oväsentligt. Vi började att flirta en tid, sen blev hon tillsammans med en kille och det hela rann ut i sanden. Vi hade då aldrig träffats men en sommardag var vi på samma chatträff, hon med den här killen och jag var sketkanon milt sagt. Jag minns små delar av kvällen. I alla fall så fick jag veta efteråt att hon där och då blivit förälskad i mig, javisst är det konstigt? Förälskad i en sketfull Sune men så var det tydligen.

Jag hade ju haft ett gott öga till henne långt innan men eftersom hon sen blev sambo tänkte jag inte så mycket på det mer än att vi hade smskontakt. Hon tänkte mer och mer på mig och det var ju ömsesidigt. Vi bestämde oss för att träffas, hon hade då gjort slut med den här sambon och hon åkte ner till mig, ja det var en resa på 10 timmar, många många mil alltså.

Jag hämtade henne och vi båda var sketnervösa såklart. Japp från den dagen och 1 år framåt var vi ett par. Inte för att hänga ut henne för mycket så blev det så att hon kände att hon inte riktigt var tillräcklig. Det är här jag tar på mig skulden för att inte ha visat tillräckligt kanske, lite mer att jag tog henne för given. Hon gjorde slut och hade då träffat någon annan.

Jag blev knäckt och förbannade hela flatvärlden i stort sett men mina tankar var fortfarande hos henne såklart.
Hon bröt kontakten med mig och jag accepterade det. 1 år senare fick jag ett mail från "J" och hjärtat började bulta, huvudet snurrade och knäna hade vikt sig om jag inte suttit ner.

Jag svarade, hon var fortfarande i samma förhållande, sambo denna gång men funderade på att gå. Det var inte här bestämt att vi skulle bli ett par igen. Jag fanns bara där som en stöttepelare och bollplank.

Till slut så gick hon i alla fall från sin dåvarande sambo, hon åkte ner till mig och det blev så där underbart som det hade varit då vi var ett par. Jag blev på nytt kär, det höll i några veckor sen fick jag ett sms om att hon ville bryta igen. Hon gick tillbaka till sin fd sambo och lämnade mig som ett blödande sår och då bestämde jag mig för att aldrig någonsin mer ha ett förhållande igen. Ja det gick ju bra tills mitt sista ex fick mig på fall..men det är en helt annan historia som jag inte kommer ta upp någonsin.

6 år hade gått när jag 17 februari i år fick ett mail på HBT-forumet Qruiser eller QX som det också kallas. Då trodde jag att jag skulle svimma ärligt talat. Jag kände mig förvirrad och mitt hjärta har nog aldrig slagit så fort förut. Det var alltså "J". Jag som hade byggt upp en hatkärlek till henne och som jag hade bestämt aldrig skulle få komma innanför mitt skal igen, aldrig hamna i mitt liv igen men i samma sekund så ramnade allt jag byggt upp. Jag blev lika knäsvag igen.

Japp jag tog till mig henne igen, hon hade då gift sig med den som hade brädat mig två gånger men denna gång skulle hon gå för evigt. Här tänker ni säkert, "hon tog kontakt med dig din dumma fan för att få ha nån att komma tillbaka till". Nej så är det inte. Om ni visste vad jag vi har pratat och jag vet hur allt har legat till och att förlåta är någonting som alla borde göra någon gång även om ni blivit sårade på kuppen. Jag trodde aldrig jag skulle kunna förlåta men jopp, allt är förlåtet men det betyder inte att jag inte fortfarande har ett ärr i själen. Man kan inte göra saker ogjorda.

Nu i alla fall så ska vi träffas för första gången på 6 år, vi räknar ner dagarna, timmarna, minuterna och allt det där. Det kommer bli ett stort ögonblick när hon kliver av på bussen och jag står där och väntat på henne, förhoppningsvis utan att gjort nr 2 i brallan!

Hon har nu flyttat ifrån sin fru och skilsmässan är snart ett faktum.

Vi har inte bestämt något om hur det kommer att bli mellan oss, jag vill inte ha ett distansförhållande och hon vill nog inte ha ett förhållande på länge länge så vi går in i det här med öppna ögon. Vi är fria på varsitt håll helt enkelt.

Japp så ligger det till, om ni nu undrat förstås. Det finns några få som vet om det här med mig och "människan från förr" men nu har jag släppt det även för er.

Japp nu kan ni fortsätta med ni höll på med. Själv ska jag gå och göra nummer 2!





Kommentarer
Postat av: människanfrånförr ;)

Bra skrivet..! Tror Du fick me det mesta...ler Du har funnits i mitt hjärta o mina tankar under alla år, o sveket mot Dej är nåt jag får leva med sviterna utav resten av mitt liv. Vi har pratat mkt, o ska prata mkt mer...men förhoppningsvis har jag fått Dej att förstå, att Du alltid kommer vara viktig i mitt liv...o att jag inte vill vara utan Dej. Längtar efter att få träffa Dej igen, o vet att vi båda räknar dagarna till Den stora kramen...-s- Vad livet har i beredskap vet ingen, o det är vår återfunna kontakt ett bevis på. Tack för att Du åter igen släppte in mej i Ditt liv, gumman...o den här gången sitter jag fast..! ;) Puss!

2011-05-11 @ 19:41:57
Postat av: Sune...the girl

Svar till "människan från förr": Puh tur du inte tog illa vid dig eller nåt sånt ;) Japp nu kommer du för alltid vara i mitt liv..förhoppningsvis. Längtar! Puss!

2011-05-11 @ 19:50:36
Postat av: Åsa

Tredje gången gillt heter det ju så....Lycka Till!

2011-05-11 @ 21:27:12
Postat av: Sune...the girl

Svar till Åsa: Ja vem vet :)

2011-05-11 @ 22:01:34
Postat av: Martina

Vad härligt det låter!

Alltså inte eländet som varit, utan att ni hittat varandra igen och går in i framtiden med öppna ögon.

Lycka till!!

2011-05-15 @ 22:25:15
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback