Det var ju....gott

Sådär! Då har man varit hos föräldrarna och fått i sig både mat och fika. Träffade även syskonbarnen och syskonbarnsflickvän, syskonbarnet är en kille ska tilläggas, ja precis, det får allt räcka med ett homo i en och samma släkt.

Pappa stod vid spisen när vi kom, detta var det han fixade ihop.


Jag vet att det kanske ser ut som nåt som kommit ut därbak men det var gott och jag fick med mig en lunchlåda hem. Så snällt så.

Efter det fick man saft (jag dricker inte kaffe) och en bit citronglasstårta. Sen var det folk som åkte därifrån (läs min dotter, min systers sambo, syskonbarnet plus hans flickvän), kvar blev min syster, syskonbarn (läs tjej), jag och våra föräldrar (tjejens mormor och morfar). Vi delade upp vad vi ska ha med till julafton. På min lapp står det: Ris a la malta, kalvsylta och ägghalvor. Japp det är vad jag ska fixa, undrar om jag hinner med så mycket, jag måste nog ta ledigt från jobbet tror jag bestämt.

 

Av mig fick pappa en Amaryllis (han blev glad), en kopp som det står "världens bästa pappa" på och en plastkasse, en sån där man kan ha saker i (läs...hur ni vill) med motiv från staden (han blev glad för den också). Av min syster som är lite mer påhittig fick han en korg med pepparkakor, Blossa glögg (läs med alkohol i) och grönmögelost som man tydligen ska ha på pepparkakorna..eller också kan man nog säkert ha det i glöggen om man vill det.

 

Syskonbarnet (läs kille) gav sin pappa nåt som pappan ville ha. Hjälp med att kratta upp alla löv i sommarstugan (läs skitstor tomt) plus en pizza. Det var vad han fick också. Det tog 20 minuter exkl pizzan då.

 

Ja det var väl allt för nu.

 

 


Kommentarer
Postat av: Doris

Så fiffigt av er att dela upp vad var och en ska bidraga med till Julafton !

Kram

2011-11-14 @ 00:09:01
URL: http://farmordoris.wordpress.com
Postat av: jeanette sandelin

så härligt du skriver!

jag ska göra ris a la Malta.

blir stort julkalas i år - vilket jag längtat i alla år.

läs äntligen!

go måndag på dig kvinna!

2011-11-14 @ 06:37:11
URL: http://jeanettes.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback