Eva Dahlgren

Kvällens "Så mycket bättre" missar jag men man kan ju se det på tv4play imorgon så det är inget som jag gråter över.

Sen jag var i tonåren har jag haft ett gott öga till Eva Dahlgren. Hon uppträdde flera gånger i vår Folkets park och jag var där. Jag tyckte hon var så cool. Hennes texter berörde, hennes texter fick mig att bara vilja se och höra mer av henne. Jag drogs till henne på nåt sätt. Så här i efterhand kan man också koppla det till att jag redan på den tiden hade "flatradar". När det kom fram att hon var flata var inte jag den som höjde på ögonbrynen. Det satt långt därinne sen många år.

Ikväll är det alltså Eva Dahlgrens kväll i programmet. Hon kommer att berätta om då hon ställde sig på Sergels torg och sjöng "Ängeln i rummet" då det var minnesstund för den nu bortgångna Anna Lind som så tragiskt och onödigt blev mördad. Jag minns att jag tänkte: "Hur i helvete kan du bara inte gråta?" Där stod många många MÅNGA och grät men inte Eva, det är proffsigt för hon kände även Anna Lind privat. Jag är sån som gråter när jag ser andra gråter. Ja inte alltid men när det är speciellt. Som på begravningar tex.

Nu hittade jag inget klipp från just det tillfället när hon sjöng på minnesstunden men hittade en annan, ett klipp som hon såg ut när jag var yngre. Bilderna från den tiden kommer tillbaka när jag ser det. Hon är verkligen grym och grymt snygg!

Det kommer att gråtas rejält i kvällens program så ni som inte är ute och festar som jag, SE DET!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback